Sponsor Reklam-5
6 sonuçtan 1 ile 6 arası
Ağaç Şeklinde Aç3Beğeni
  • 1 gönderen yusuf42
  • 1 gönderen tturgayxx
  • 1 gönderen aga_0074

Konu: Taş yığma

  1. #1
    Status
    Offline
    yusuf42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yeni Defineci
    Üyelik tarihi
    23.05.2013
    Mesajlar
    2
    Tecrübe Puanı
    0
    OTOMATİK REKLAM

    Post Taş yığma

    mrb arkadaslar bugun uye oldum buraya ve bı yanlsıım olursa sımdıden affola.konyanın bır koyunde gezerken dag etegının yamacında kesme deyıl normal el kadar buyuklugunde honı tıpınde cakıl yıgmalar gorduk.bıkac dekar arazı ıcınde 10 falan vardı heralde kı cogu kacak kazıya kurban gıtmıs.acılanların bırtanesının ıcınde kapak tarzsı bırsey cıkmıs ve bır dıyerındede işlem yapılmıs ama sonuca ulasılamadıgı gorulmus.o sonuca ulasılmadan yarım bırakılan yerde bıraz ıncelemede bulundum.sırasıyla taş cakılların alt katmanında buyuk blok taslar onun altında yarım metreye yakın kıl katmanı ve altında kilit taş tabakasına rastladım katmer katmer seklınde sıralı duz bı skeılde dızılmıs tas katmanlar.heralde bu katmanı aşamamıslar ve 20 cm capında delık acılmıs onun altındada 30 cm cıvarı kırmızı guzel bır toprak yapısı vardı ve bırazdaha eşeleyınce sert duz kapak tarzında bır yapı oldugunu gordum.sızce bu yapı roma donemı tas yıgma mezarmıdır ve ıclerınde neler cıakr bu tarz yapılarda.izin alıp kazı yapmaya deyecek bırseymıdır bılgılı olan ustadlarım yardımlarınız beklıyorum.

    Radmin bunu beğendi.

  2. #2
    Status
    Offline
    Radmin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yönetici
    Üyelik tarihi
    26.05.2010
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.775
    Tecrübe Puanı
    10
    OTOMATİK REKLAM

    Standart

    Yusuf bey sitemize hoş geldiniz. Burası herkesin rahatlıkla yorumlarını yazabileceği düşüncelerini belirtebileceği define forumudur. Burada yasal olan her türlü bilginizi, yorumunuzu paylaşabilirsiniz...

    Verdiğiniz bilgiler ışığında profesyonel defineci arkadaşlarım size en yakında cevap vereceklerdir.

    Diğer konularımızı okumanızı tavsiye ederiz..

  3. #3
    Status
    Offline
    tturgayxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Üyelik tarihi
    17.05.2013
    Mesajlar
    119
    Tecrübe Puanı
    16
    OTOMATİK REKLAM

    Standart

    değerli kardeşim yığma mezarların hepsi işe yarar şeyler değildir bu yığmaların yeri konumu ve çevresi bu konuda fikir verir ama yığma dediğiniz yer höyük veya tümülüs ise konuyu açtığınız yerden dolayı söyleyeyim bu yerler için izin alınamaz ve sit alanları olmasala bile o statüde değerlendirilir.anlattığız üzere kıymetli bi yere benziyor ama resim görmeden bişey söylemek ancak falcılık olur daha doğru bilgiler verebilmemiz için fotograf şart.saygılar
    ALTERNATİFİ VE TEKLİFİ OLMAYAN TENKİT FİTNEDİR....

  4. #4
    Status
    Offline
    yusuf42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yeni Defineci
    Üyelik tarihi
    23.05.2013
    Mesajlar
    2
    Tecrübe Puanı
    0
    OTOMATİK REKLAM

    Standart



    üstad bu deyıl ama aradada hıc fark yok dagın böğür kısmı 5 adet bu sekıl yıgmalarla dolu 4 ü telef edılmıs zatenn en kcuuk olanda el oyması gıbı kapak mevcut tabı krıılmıs dıerlerı bos cıkmıs.yukarıdakı bahsettıgım olay ıse en sondaki küçük bı yıgmacıkta gecıyor.tahrıb edılmıs malina parcalanmıs heralde acmaya calısılırken kı kırıgı orda duuryordu.tumlus veya huyuk deıl kı cunku konyada bır suru hoyuk bılıorum alakası yok o yapılarla.tas yıgma gorundugu uzere.merakım bu yere ızın alınabılırmı ve ızın alınmaya deyıcek bı sonuc cıkarmı calısmalar sonucu

  5. #5
    Status
    Offline
    tturgayxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Üyelik tarihi
    17.05.2013
    Mesajlar
    119
    Tecrübe Puanı
    16
    OTOMATİK REKLAM

    Standart

    değerli kardeşim resmini görmeden çevresine bakmadan git izin al falan bunlar bizim anlayışımıza göre yanlış ama bi cevapsa illa sen bilirsin olur bu arada burası bi mezar ve burası için izin alman çok zor
    Radmin bunu beğendi.
    ALTERNATİFİ VE TEKLİFİ OLMAYAN TENKİT FİTNEDİR....

  6. #6
    Status
    Offline
    aga_0074 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Öğretici Defineci
    Üyelik tarihi
    20.04.2008
    Yer
    DİYARBAKIR_AMED
    Mesajlar
    4.905
    Tecrübe Puanı
    360
    OTOMATİK REKLAM

    Standart

    konyanın hemen hemen her yeri su anda sit alanı kardeşim...sen en güzel turgay dostumunda dediği gibi resmini çek yükle
    Radmin bunu beğendi.
    **İNANCA SAYGI DÜŞÜNCEYE ÖZGÜRLÜK**

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Yığma tepe görünümü
    By aksoymustafa05 in forum RESİMLİ DEFİNE İŞARETLERİNİZE YORUMLAR
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 21.01.2014, 19:02
  2. Yığma çakıl yığını
    By aga_0074 in forum DEFİNE İŞARETLERİ
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.07.2013, 03:29
  3. Tümülüs ve höyük yığma
    By ömerxx in forum DEFİNE İŞARETLERİ
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 13.05.2012, 14:07
  4. Yığma Tepe (Höyük)
    By Radmin in forum HÖYÜK MEZARLAR
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 17.07.2010, 06:43

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML SiteMap

Define İşaretleri

Nasıl Polis Olurum